Ztracené bednění

Protože na pozemku budeme zvedat okolní terén, základovou desku budeme mít poměrně vysoko nad terénem. Celkově nám tedy vychází 5 – 6 řad ztraceného bednění (1,25 – 1,5 m). Toto už je množství na celý kamion (21 palet). Řešil jsem, zda se kamion na pozemek dostane a pokud ano, jak z něj bednění složíme. V úvahu přicházelo několik variant. Mohli jsme bednění vozit z blízkých stavebnin s pomocí menšího přepravce, které má auto s hydraulickou rukou, nechat si bednění dovézt větším autem s hydraulickou rukou nebo nechat dovézt kamionem a zajistit vysokozdvižný vozík nebo nějaký nakladač, který by nám bednění složil. Poslední varianta nakonec čistě náhodou vyšla, vyskytl se nakladač.

Riskl jsem to, objednal a doufal, že kamion bude schopný vzhledem ke svým rozměrům dojet až na místo stavby. V opačném případě bychom museli palety složit někde u cesty a převážet je cca 300 metrů od hlavní cesty na pozemek pomocí nakladače. Bylo to sice tak tak, řidič kamionu neměl moc velkou radost z toho, jakou cestou jel a hlavně, kolik prostoru pak měl na otočení :-). Vše se však nakonec zvládlo a ztracené bednění je na pozemku :-).

Jediná vada na kráse jsou palety. Výrobce si účtuje poměrně vysokou zálohu na palety (250 kč / 1 kus) a palety přitom nejsou zrovna moc kvalitní. Vzhledem k váze ztraceného bednění stačí trošku křivě nabrat nakladačem nebo položit na nerovný terén (což je na našem pozemku celkem běžné) a palety se prostě polámou. Na vrácení palet je pak termín 1 měsíc, což nestihneme. Prodloužení termínu na vrácení palet však asi půjde domluvit.

Napsat komentář